EK-LAN

Powered by Blogger.

Tuesday, May 25, 2010

Duit oh duit..

written by ~warhans~ at 1:30 PM 0 responds Links to this post

- dpt duit kut, guna utk bayar insurans keta.. ---> WAJIB..
- nk p bayar road tax.. ada saman.. byk lak tu.. postpone dlu.. ---> SUNAT..
- time tu jgk nk kena p jln2.. ---> WAJIB
- time tu jgk nk cat rumah.. ---> WAJIB..
- time tu jgk nk pasang grill.. ---> WAJIB..
- time tu jgk nk beli perabot.. ---> SUNAT..
- time tu jgk nk pindah rumah.. ---> SUNAT..
- time tu jgk dh terbeli CD yg agak 'mahal'..
- time tu jgk dh ter'order' hand bag mahal..

Futnot : ada sapa2 nk bg pinjam duit ka? tp nk 0% interest bole?

Friday, May 7, 2010

Month of April

written by ~warhans~ at 4:07 PM 2 responds Links to this post
DANI
- age : 1 year n 8 months @ 18/04/2010
- dh pandai mengajuk ckp org.. bila org kata 'ish ish' dia pn ikut 'ish ish.. apa2 je la yg org sebut.. dia mesti nk ajuk..
- suka ikut apa org buat.. kalau org batuk, dia batuk.. kalau adik dia teriak, dia pn ikut sama..
- suka pijak atas kaki org.. tak tau apa motifnya..
- dh pandai main lego.. dh leh sambung2 sendiri.. sblm ni asyik suh org ja sambungkan..
- dh pandai cubit.. sgt sakit sbb tgnnya yg kecik tu..
- dh pandai bebal.. kalau tak dpt apa yg dia nak, dia akan nangis sekuat2nya sambil buang apa yg ada kat tgn.. then berguling2 atas lantai.. tanda protes.. tp sat ja.. bila pujuk n tnjk benda lain, dia ok la..
- selalu sgt jaga mlm2 dlm pukul 2 @ 3 pagi.. pastu nangis kuat2 tanpa sbb.. then kdg2 sebut ibu ibu.. tp mata pejam.. ada sekali tu dia sebut adik.. haih.. kecik2 dh mengigau dh.. letih main kot..
- tak bole tgk org solat.. mesti dia pn sibuk cari sejadah.. dh pandai sujud.. b4 ni kalau org sujud, dia terus tertiarap.. lawak ja.. sekali tu tgk dia pusing kepala ke kanan dan kiri.. baru tau rupanya tu bg salam..
- 29/04/2010 - weight : 9 kg.. tak naik2 since October last year.. hurm.. takkan nk bg minum weight gain kot.. tp yg tu pn utk 3 thn ke atas ja..
- 29/04/2010 - cucuk untuk setahun setengah.. cool ja dia.. doktor buat la mcm2 bg dia tak takut.. sekali bila cucuk, senyap tak kata apa.. nangis pn tak.. very the brave this little girl..






DINA
- age : 2 months @ 07/04/2010
- luka kat kepala.. terkena papan dani pegang.. dani panjat atas katil pastu main.. tiba2 dia terjatuh.. elok je papan tu landing atas kepala dina.. sampai berdarah.. sian dia.. nangis sekuat hati.. mula2 tak pasan ada darah.. nmpk la asyik tdo mengiring ke kiri.. rupa2 nya sebelah kanan kepala yg luka tu dh berdarah..
- 05/04/2010 - start hantar mengasuh.. sama tmpt dgn kakak dia..
- 22/04/2010 - start tdo dlm baby cot..
- 29/04/2010 - weight : 4.7 kg
- 29/04/2010 - cucuk 2 bulan.. setelah 2x postpone sbb everytime nk p klinik, doktor tak dak.. 1st time doktor demam.. 2nd doktor lak cuti..
- tmpt kena cucuk ie kat paha jd mcm keras ja.. pastu mcm bengkak.. kesian tgk dia.. tp tak la merengek sgt pn.. ada la sekali dua dia nangis teruk.. tp pas pujuk2 elok la..
- kelemumur kat kepala dh ilang..
- dh pandai gerak2 kaki.. smpai jatuh bantal.. bak kata org tua2..
- dh pandai hisap jari.. kdg2 bukan dengar dia nangis pn kalau lapar.. sbb dia asyik hisap jari.. smpai basah sarung tgn dia.. bila dh lama sgt hisap, tak angkat bg minum, baru dia nangis..




 

:: Life Is Not A Fairy Tale :: Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez