EK-LAN

Powered by Blogger.

Tuesday, February 26, 2013

:: Puding Roti Tanpa Sos Kastard ::

written by ~warhans~ at 4:37 PM 0 responds Links to this post
Byk kali jgk la buat puding roti ni.. last buat semlm la.. tgk mcm dh ok kot.. sblm ni penah juga hangit.. sbb dh lama tak buat.. bila nk buat, tak ingat dh.. so supaya next time bole buat dgn jayanya, ni aku tulis cara2 nk buat utk rujukan diri sendiri je pn.. huhu...

Bahan-bahan :
- 10 keping roti
- 400 ml susu segar Dutch Lady
- 4 biji telur
- 4 camca besar butter
- 3/4 cawan gula
- 2 camca besar tepung kastard
- sedikit esen vanilla

Cara aku buat :
- potong roti kecik2.. jgn mls.. penah gak mls nk potong, terus susun ja.. hasilnya sgt tak cantik..
- susun dlm loyang..
- tuang susu.. rendam sat..
- dlm bekas lain, campurkan telur, butter, gula, tepung kastard dan esen vanilla.. kacau hingga sebati..
- tuang dlm loyang.. kacau lagi..
- bakar dlm oven suhu 180 C.. dlm 35 minit je.. ari tu bakar smpai 40 minit siap preheat lg.. terus hangit.. haha... so skrg dh tau suhu dan masa yg betul.. tak yah nk preheat pn..
- hasilnya sgt sedap.. haha.. meh2 sapa nk order.. bgtau jer..
- disbbkan aku malas nk buat sos kastard, mmg letak gula byk la skit.. so rasanya dh manis.. tak yah la nk bersos bagai..


gambar ambil dari instagram je.. mls nk upload gambar lain.. amacam? nmpk sedap tak?

Friday, February 22, 2013

:: It's time ::

written by ~warhans~ at 3:37 PM 0 responds Links to this post
Terasa ai tau..
 

:: Life Is Not A Fairy Tale :: Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez