EK-LAN

Powered by Blogger.

Wednesday, August 24, 2011

Mari belajar buat popia basah 'Mata Ayer'

written by ~warhans~ at 1:25 PM 0 responds Links to this post

Susun kulit popia


Sapu sos atas kulit popia


Letakkan timun dan sengkuang yg telah dihiris


Taburkan bawang goreng dan serbuk kacang


Lipat elok2


SIAP..

Futnot: gambar2 di atas adalah gambar sebenar yg diambil live dari Pasar Ramadhan Mata Ayer.. punya la lama dok mengidam nk mkn popia basah.. baru sekali dpt mkn.. tggu dekat setengah jam jgk la.. tu yg sempat ambil gambar tu.. hehe.. mcm senang je tgk dia buat kan? apa lg.. pasni buat la sendiri.. huhu..

Thursday, August 18, 2011

Happy 3rd Birthday...

written by ~warhans~ at 1:57 PM 0 responds Links to this post





You're not a baby, but you're still a kid. You likes silly games, singing songs, and times to run. Think of all the fun things that you did, and think of the cool stuff to come!

Happy 3rd Birthday!

Tuesday, August 16, 2011

S.T.E.A.M.B.O.A.T

written by ~warhans~ at 12:23 PM 0 responds Links to this post
Memandangkan bulan ni bulan Ramadhan so haruslah ada entry cita pasai makanan kan? sj ja bg orang terliur.. hehe.. penah mkn steamboat dak? sepanjang hidup (mcm lagu Maher Zain versi Indonesia lak ;-p) aku, rasanya tak penah aku makan steamboat.. tau dak apa dia? ala.. yg kita p kedai makan tp kita kena masak sendiri.. haha.. (dlm hati baik masak kat umah ja).. tp dh si dia ajak dan nk belanja, on je la kan.. yg bestnya kami dua mmg tak penah mkn.. so bila pekedai mkn tu bw periuk steamboat, pandang2 jeling2 je la.. last2 tanya jgk nk wat camana.. mmg nmpk sgt la kekampungannya...huhu... dia ckp bole nk bakar or rebus.. gambar di bawah adalah ihsan Google.. gambar sebenar tak dak la plak.. sbb sibuk dok kaji camana nk buat smpai terlupa nk amik gambar.. pastu dh masak, sibuk nk mkan lak..


ni la periuk steamboat tu.. aku letak ayam, daging, sotong dan udang kat tmpt bakar tu.. yg rebus2 tu bahan2 mcm dlm yong tau fu tu..


dh hbh masak, cicah ngan sosnya.. tp ni pn bukan gambar sebenar.. google jgk.. yg buat steamboat kat kedai aku mkn tu sedap, sosnya la.. mmg kick.. pedas tp rasa nk mkn lagi dan lagi.. wah.. sedapnya.. dok terasa lagi di tekak.. over tau.. mmg kenyang sgt2.. last2 sahur pn tak jaga sbb tdo dlm kekenyangan.. sedar2 dh kui 6.. hehe..

Futnot 1: nk tau kat mana kedai tu, silalah PM.. haha.. ingat fb ke nk PM2..

Futnot 2: tajuk entry bukanlah short form kpd apa2 perkataan.. sj ja tulis mcm tu, sbb tak tau nk tulis tajuk apa.. hehe..
 

:: Life Is Not A Fairy Tale :: Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez