EK-LAN

Powered by Blogger.
Showing posts with label song. Show all posts
Showing posts with label song. Show all posts

Thursday, March 13, 2014

:: Alasan Untuk Bahagia ::

written by ~warhans~ at 10:59 AM 0 responds
Seperti mentari kan hilang
Mengikut jejakku
Menghapus bayangmu

Teruslah ku membawa cinta
Jauh dariku
Jauh darimu

Dan tidak bisaku mengerti
Semua terjadi harus begini

Kini yang tinggal hanya
Sisa-sisa kisah yang terindah
Dan hitam tiba membawa derita

Sejujurnya masih ada
Rasa cinta yang tak akan putus
Kerna alasanmu untukku bahagia
Seharusnya kau sedari
Separuh jiwaku akan mati
Yang tinggal hanya
Alasan untuk bahagia

Kini yang tinggal hanya
Sisa-sisa kisah yang terindah
Dan hitam tiba membawa derita

[*] Sejujurnya masih ada
Rasa cinta yang tak akan putus
Kerna alasanmu untukku bahagia
Seharusnya kau sedari
Separuh jiwaku akan mati
Yang tinggal hanya
Alasan untuk bahagia

Repeat [*]
Yang tinggal hanya
Alasan untuk bahagia

- lagu ni adalah antara lagu yg 1st time dengar, terus aku tertanya2.. eh lagu apakah ini? mcm best jer.. terus amik henpon, google lirik dan tajuk lagu.. pastu download.. dengar 40 kali sehari.. (tipu ja).. tp mmg keja repeat ja lagu ni..  awat lagu2 yg best ni mesti lagu sedih... why? why? ka aku yg berhati lembut? haha.. lembut la sgt...

#prayforMH370

Monday, May 21, 2012

:: Kagum tak? ::

written by ~warhans~ at 9:42 PM 0 responds

cer tgk gambar kat atas ni? kagum tak? tak ramai lelaki yg sanggup pegang anak bg susu.. tp yg lagi aku kagum adalah aku dh jumpa lelaki yg sanggup jaga anak.. bukan jaga setakat bg susu mcm tu ja.. ni jaga sepanjang masa.. wife dia jauh.. dan dia yg jaga anak.. yg kecik dlm 6 bulan.. dan paling besar 6 thn kalau tak silap.. 3 org tu.. yg tgh tu 3 thn... susah kan nk jumpa.. slalunya kalau marriage yg PJJ ni, mesti la si ibu or si mama yg jaga anak.. bukannya si abah or si papa... mmg aku salute la.. jom layan lagu ni... tiba2 ja.. lagu yg aku dok ulang tiap2 hari... kira favourite song of the month la ;-p

Disaat Aku Mencintaimu
Mengapa kau pergi 
Mengapa kau pergi 
Di saat aku mulai mencintaimu 
Berharap engkau jadi kekasih hatiku 
Malah kau pergi jauh dari hidupku 
Menyendiri lagi 
Menyendiri lagi 
Di saat kau tinggalkan diriku pergi 
Tak pernah ada yang menghiasi hariku 
Di saat aku terbangun dari tidurku 
Aku inginkan dirimu 
Datang dan temui aku 
Kan ku katakan padamu 
Aku sangat mencintai dirimu 
Aku inginkan dirimu 
Datang dan temui aku 
Kan ku katakan padamu 
Aku sangat mencinta 
 Menyendiri lagi 
Menyendiri lagi 
Di saat kau tinggalkan diriku pergi 
Tak pernah ada yang menghiasi hariku 
Di saat aku terbangun dari tidurku 
 Aku inginkan dirimu 
Datang dan temui aku 
Kan ku katakan padamu 
Aku sangat mencintai dirimu 
Aku inginkan dirimu 
Datang dan temui aku 
Kan ku katakan padamu 
Aku sangat mencinta 
 Semoga engkau kan mengerti 
Tentang perasaan ini 
Maaf ku telah terbuai 
Akan indahnya cinta 
Maaf sungguh ku tak bisa 
Untuk kembali padamu 
Maaf ku telah terbuai 
Akan indahnya cinta 
Aku inginkan dirimu 
Datang dan temui aku 
Kan ku katakan padamu 
Aku sangat mencintai dirimu 
Aku inginkan dirimu 
Datang dan temui aku 
Kan ku katakan padamu 
Aku sangat mencinta 
Aku inginkan diri mu 
Datang dan temui aku 
Kan ku katakan padamu 
Aku sangat mencinta

Friday, September 23, 2011

:: Sungai Lui ::

written by ~warhans~ at 11:30 AM 0 responds

Pejamkan matamu untukku
Dengarlah dunia berkata-kata
Usah kau ragu di sini tempatmu
Walau berubah di mata kita tetap indah
Selagi kau masih percaya

Ketawa kecewa terpisah
Jalan yang lurus kian berhalang
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya

Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap kau masih percaya

Buka matamu
Biar aku memelukmu
Kita bersama masih muda masih mentah
Ku harap kau masih percaya

Selama ini selama ini
Selama ini selama ini
Selama ini selama ini
Selama ini

Futnot: dis song really haunt me letli.. penangan sg lui betul la..

Tuesday, February 22, 2011

Demam MZ

written by ~warhans~ at 8:46 AM 0 responds

For more info, click HERE


Andainya kau rasa tak berupaya
Hidup sendirian tiada pembela
Segalanya suram
Bagai malam yang kelam
Tiada bantuan tiada tujuan

Janganlah berputus asa
Kerana Allah bersamamu

Chorus
Insya Allah Insya Allah Insya Allah
Ada jalannya
Insya Allah Insya Allah Insya Allah
Ada jalannya

Andainya dosamu berulang lagi
Bagai tiada ruang untuk kembali
Dikau keliru atas kesilapan lalu
Membelenggu hati dan fikiranmu
Janganlah berputus asa
Kerana Allah bersamamu

Repeat Chorus

Kembalilah
Kepada Yang Esa
Yakin padaNya
Panjatkanlah doa
Oh Ya Allah
Pimpinlah daku dari tersasar
Tunjukkan daku ke jalan yang benar
Jalan yang benar
Jalan yang benar
Jalan yang benar

Repeat Chorus


Futnot: tingin nk p konsert dia.. tp apa kan daya, jauh bebenor..
Futnot 2: dani pn dh pandai dok sebut insya Allah.. insya Allah..

Wednesday, July 21, 2010

Hangatnya Cinta

written by ~warhans~ at 11:10 PM 0 responds

Tajuk mcm tgh mode jiwang la kan.. hehe.. ekceli ni tajuk lagu.. penyanyi dia liyana.. lagu ni popular dlm awal '90an.. tp yg peliknya aku boleh tak tau lagu ni.. 1st time dengar dalam Fulamak Carta SMS Sinar yang ke udara setiap Sabtu 9 pagi hingga 12 tengahari.. time tu selalu balik kampung.. so dlm kereta mmg dengar la carta ni.. mula2 dengar mcm dh suka lagu ni tapi tak tau tajuk.. byk kali jgk dengar.. tp DJ tu slalu tak sebut tajuk lagu tu.. @ dia ada sebut tp aku yg terlupa.. pastu bila dengar lagi baru ingat balik.. so nk elak bg lupa lagi, tulis dlm hp.. baru teringat.. suka sgt lagu ni.. sesuai la utk org yg dilamun cinta.. *wink wink* .. ni aku letak lagu dan liriknya.. kot2 ada org nak karaoke..

Sering aku merindu, rindu pada dirimu
Sering aku teringat, teringatkan dirimu

Walau waktu/musim berlalu, kau masih di hati
Sentiasa wajahmu, bermain di mata

Betapa indahnya cinta, engkau dan aku
Tak mungkin ku lupakan

Engkau masih ku sayang, sayang seperti dulu
Cinta mu di hati ku, masih seharum dulu

Bersama kita rasa suka dukanya bercinta
Sedang hangatnya cinta kita pun berjanji setia
Di antara kita tidak rela berpisah
Demi kerana cinta

Apapun terjadi, kau tetap ku cinta
Kerana cintamu abadi di hatiku
Apa pun terjadi, pulanglah sayangku/padaku
Kerana kau kekasihku

Adat orang bercinta, semuanya indah saja
Bila sudah kecewa, sungguh pahit terasa

Alangkah indahnya
Jika kau dan aku
Saling menyayangi/memahami dan
Saling setia
Betapa rindunya/indahnya
Di dalam hatiku
Kasih dan sayang

liyana hangatnya cinta mp3

Futnot : sj ja letak lirik warna merah.. cinta kan sinonim dgn warna merah.. hehe..

Monday, February 22, 2010

2 is better than 1

written by ~warhans~ at 3:10 PM 0 responds

I remember what you wore on the first day
You came into my life and I thought
"Hey, you know, this could be something"
'Cause everything you do and words you say
You know that it all takes my breath away
And now I'm left with nothing

So maybe it's true
That I can't live without you
And maybe two is better than one
But there's so much time
To figure out the rest of my life
And you've already got me coming undone
And I'm thinking two is better than one

I remember every look upon your face
The way you roll your eyes
The way you taste
You make it hard for breathing
'Cause when I close my eyes and drift away
I think of you and everything's okay
I'm finally now believing

That maybe it's true
That I can't live without you
And maybe two is better than one
But there's so much time
To figure out the rest of my life
And you've already got me coming undone
And I'm thinking two is better than one

I remember what you wore on the first day
You came into my life and I thought, "Hey,"

Maybe it's true
That I can't live without you
Maybe two is better than one
But there's so much time
To figure out the rest of my life
And you've already got me coming undone
And I'm thinking
I can't live without you
'Cause, baby, two is better than one
But there's so much time
To figure out the rest of my life
But I'll figure it out
When all is said and done
Two is better than one
Two is better than one

- 1st time dengar lagu ni kat channel mtv.. best la plak..

futnot: yes.. definitely.. 2 is better than 1..
 

:: Life Is Not A Fairy Tale :: Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez