EK-LAN

Powered by Blogger.
Showing posts with label celebration. Show all posts
Showing posts with label celebration. Show all posts

Friday, January 15, 2016

:: Happy 79th Birthday Mak ::

written by ~warhans~ at 4:11 PM 0 responds
baru perasan.. thn 2015 aku post 4 entry ja dlm blog ni.. dari thn ke thn makin skit entry.. sebenarnya thn 2015, mcm2 jd.. yg sedih yg happy.. terlalu byk utk diingati.. tak pa.. pelan2 la aku cita dlm blog.. itu pn kalau ada kesempatan..

kali ni nk buat entry khas utk mak aku.. sempena hari lahirnya yg ke 79 (6 Januari 2016).. sama lak angka tu dgn tahun kelahiranku.. thn ni baru berkesempatan celebrate sekali.. sblm ni time birthday mak, dia tak dak kat sini.. kami p mkn kat Sam Cafe mlm tu dan aku order kek hummingbird..

M is for the million things you gave me
O means only that you're growing old
T is for the tears you shed to save me
H is for the heart of purest gold
E is for your eyes, with love-light shining
R means right, and right you'll be always be


suruh mak posing.. tegak ja dia..
yg ni ok skit
posing dgn bunga lak..
mushroom soup ngn garlic bread.. utk dani dan dina.. last2 ibu depa yg mkn.. huhu.. sup tu sedap.. pekat dan mushroom pn byk..
green tea.. rasa pelik.. tp hbh gak minum..
lamb chop.. sedap..
spaghetti oglio.. sedap jgk..
lamb wrap.. isi dlm ok.. tp wrap dia lembut.. tak garing..
depa pn nk posing gak..
tgk adik yg beria mcm nk mkn sgt.. bila dh potong tak mau mkn pn...
kek hummingbird.. 1st time try.. not bad.. bole order lagi..


lagu ini ditujukan khas untuk tok dari dani dan dina.. semoga sihat2 selalu dan dipermudahkan Allah dalam segala urusan.. 

Wednesday, February 18, 2015

:: Kenduri Adhoc ::

written by ~warhans~ at 3:46 PM 0 responds
tajuk tak leh blah.. haha.. tajuk jd mcm tu sbb seminggu sebelum kejadian baru decide nk wat kenduri.. bincang2 ngn suami, tanya katering, terus jd.. tu la dinamakan adhoc.. sebenarnya dh lama teringin nk wat kenduri.. sj la wat mkn2.. ajak sedara2.. ajak kawan2.. nk buat kecil-kecilan ja.. mkn ptg.. jd la.. last kenduri tahun 2012 kot.. jom la buat lg sekali..lgpn kebetulan ari nk wat kenduri tu, sama dgn birthday dina..dia la yg paling seronok.. kenduri kali ni bab2 mengemas mmg buat sendiri la.. tak upah bibik pn.. mengemas takat mn yg larat ja..

Menu
1. Laksa - tempah (100 orang mkn)
2. Bihun goreng - tempah (80 orang mkn)
3. Kuih 2 jenis - tempah (sejenis satu talam
4. Makaroni bakar - 2 bekas buat sendiri
5. Cream puff - buat sendiri
6. Apam polkadot - sponsored
7. Puding karamel - sponsored
8. Aneka muruku - sponsored
9. Brownies - sponsored
10. Air sirap - tempah
11. Teh tarik - tempah

Brg2 yg dibeli :

1. Pinggan kertas
2. Mangkuk kertas
3. Cawan kertas
4. Plastik sampah
5. Plastik bubuh makanan
6. Camca plastik
7. Garfu plastik
8. Getah
9. Tisu

On the day

8.00 am - sambung mengemas
2.00 pm - p amik laksa
3.00 pm - tetamu ada yg dh smpai
4.00 pm - bihun sampai
4.30 pm - susun2 mknn
5.00 pm - tetamu makin ramai
8.00 pm - mula mengemas dan membungkus
9.00 pm - potong kek dina
11.00 pm - selesai semua

gigih last minute decide nk wat ni.. tu pn sbb anak menakan rajin nk tlg..

gambar mknn.. bhgn kuih2 dan dessert..

bhgn bihun dan laksa..

dh mlm baru teringat nk snap gambar..

hepinya olaf..

puas hati dpt kek olaf..

muka ada senyum..

mcm2 aksi aih..

5 thn dh si kecik ni.. eh bukan si olaf.. si dina la...
Gambar dina ja yg ada.. sbbnya sibuk semua kena wat sendiri.. so tak dak la gambar2 lain.. yg ni ja sempat snap.. yg penting semua dh selesai.. Alhamdulilah.. berjaya jgk organised kenduri yg tak seberapa ni.. tggu next kenduri plak.. wat kambing panggang pn menarik gak.. hehe...

Wednesday, December 31, 2014

:: Summary of 2014 ::

written by ~warhans~ at 5:21 PM 0 responds
pejam celik pejam celik ari ni dh ari terakhir 2014.. byk lg entry tak buat ni.. nmpknya mcm terkubur je la. haha.. bg tidak menghampakan semua pembaca (mcm la ramai sgt).. diattachkan gambar2 yg sepatutnya dibuat entry tp tak buat2 jgk.. so kira kita lump sum jd satu entry terus la yer.. kang kalau rajin thn dpn kita cita len..

double celebration

panjangnya rambut depa


lawatan ke usm

lawatan ke upm 

lawatan ke utm

lawatan ke jpo.. eh dh tersasar ni..

gambar raya 2014
gambar wajib setiap tahun.. dpn pokok kurma

bukan kereta kami kat blkg tu..

3 org kanak2 purple.. eh.. 

open house

demam frozen

mcm tak seronok ja muka sorang2

kenduri cousin.. ada kisah di sebaliknya

sedondon hbh ni.. sekali ngn khemah2 sama warna..

sapa pengantinnya ni?

jarang2 dpt bergambar camni..

pengantin lama

akhirnya...

pengantin baru..

mai makan kambing.. 

fresh lagi.. 

sudah terkorban..

jempuit mkn..

konsert thnn..

amboi jeling

1st throphy for both of them

birthday treat

mcm birthday depa lak.. hepi sgt ni..

7 years already..

2nd cake..

3rd cake..

no vacation for this year.. but i got more handbag :-)

akan bergandingan dgn yg ni.. perfecto..
akhir kata.. HAPPY NEW YEAR.. jumpa lg thn dpn.. :-)
 

:: Life Is Not A Fairy Tale :: Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez