EK-LAN

Powered by Blogger.
Showing posts with label reality. Show all posts
Showing posts with label reality. Show all posts

Friday, March 14, 2014

:: Things You Learn About Children Only When You Have Children ::

written by ~warhans~ at 4:37 PM 0 responds
Artikel ini dikopipes dari SINI

People who have children often pass their knowledge to people who are planning their first child. However, there are certain things you won’t really know until you have children. Here are some of these things:

1. Children can be disgusting. Potty training, diapers and vomiting can be quite difficult to deal with. Sometimes children can have some of these accidents in a public place, even several times a day, and you are the one who has to clean up the mess. They can even sometimes eat things which they find on the ground in the mall or restaurant. However, good hygiene and paying attention to your child carefully can help you face these problems in an easy way.

- dlu mmg aku tak thn la bau2 busuk ni.. rsnya semua org mcm tu kot.. tp bila dh kena anak sendiri, kena la buat jgk kan? bab2 lain aku dh leh adopt.. tp bab muntah2 ni tak berjaya lg.. kdg2 depa muntah, pastu aku pn muntah skali.. haha... mmg jenuh tahan napas la..

2. Children can be very dirty. Messy face after eating and crumbs all over the floor and table are very common with children. You can even find crumbs in unexpected places such as the bathroom or the car. Everything in your house will be sticky, from the remote control to your cell phone. Spilled drinks and stains will also become part of your life. Wet handkerchiefs, constant vacuuming and cleaning up your house, towels and good detergents can be very useful.

- semua di atas adalah betul.. satu lg time selsema.. suka sggh sapu kat baju.. pantang betul ai tau.. tu slalu bg sapu tgn kecik suh sapu hidung.. time ingt depa sapu la.. time terlupa, baju jgk jd sasaran..
 
3. Children are hoarders. Your house will be turned into a toy store. Not only your child’s room, but the entire house. You can’t get rid of some stuffs without your child’s permission. If you do this, you may face an epic meltdown. Eventually you will have to surrender and wait for your children to grow up.

-  ruang tamu mmg ruang depa la.. tp dh besaq skit ni penuh dgn pensil, pemadam, kertas, kaler pensil.. merata2.. bwh meja mkn, kt dapur.. ada ja depa tinggai.. kertas kecik2 yg dikoyak2 pn byk.. stress2...

4. Children and food. Children typically fall into two categories – those that eat everything and those that eat hardly anything. However, they will always want to have a bite of what you are eating. You can teach them to stop asking for a bite by refusing their request or giving them a bite of something you are eating and you are certain they will not like. If they continue to ask for a bite despite everything, try to avoid your child by hiding in another room when you have a meal.

- bab mkn, dina susah skit.. dani ok ja.. semua yg org mkn, dia mkn.. dina memilih ikut masa.. kdg nk makan ayam goreng, pastu dh tak mau.. nk telur plak.. sblm tu bg telur tak mau.. mcm2...

5. Children and sleep. Children never sleep when you want them to do that. Even when you think that you have finally understood your child’s sleeping schedule everything can change. Especially when you plan something, such as a nap, while your child is sleeping, the child will almost certainly destroy your plans. Children are unpredictable and you must accept this fact.

- sgt setuju.. kalau suh tdo, jgn harap la depa nk tdo.. susah sggh.. tambah2 kalau hari cuti.. jgn harap nk tdo siang.. pastu mlm tdo lewat jgk.. esoknya bgn awal lak tu.. mentang2 la ada geng nk main...

6. Children are needy even when they get older. Newborns need to be fed, changed, bathed, burped, rocked to sleep etc. But these needs can even intensify as your children get older. They will always need something, especially when you sit down to eat or try to relax. The only thing parents can do is be calm and patient.

- kalau bab mengacau bila nk rileks2 ni, dani mmg champion.. tgh tv ke tgh nk rehat ke, dani mmg suka kacau.. ada ja benda nk tnjk.. benda nk tanya.. tak pn, menyendeng2 jer.. tak tau motif... pastu kalau ilang sat dari pandangan ja, dia yg mesti cari dlu.. dina tak heran sgt aku nk p mn pn..

7. Children are brutally honest. Until children learn that some things should not be said out loud, they will be too honest both with you and with others. They may say that someone is fat in front of him, and they will repeat this until you acknowledge their statement.

- bab ni dina la terer.. dia suka ckp kuat2.. suka hati ja nk ckp apa pn.. aku yg malu.. tambah2 kalau dpn org.. selagi tak jawab, selagi tu dia tanya.. bukan dia tau malu pn..

8. Children break everything. Your child will break things and this is inevitable. But they will not only break their toys, but your staff also. You will have to accept that your child may “accidentally” step on your eyeglasses, paint the couch with permanent markers or drop your cell phone in the toilet.

- normal la ni.. mainan depa jgn harap la nk jumpa yg perfect.. semua rosak.. hbh tercabut semua benda.. ipad cover aku pn dh 2 kali tukar.. kes depa dok main la.. tu pasai la ni ipad dilarang keras dh.. jgn gatai2 nk main.. nk kena bebel, sila la amik... bab cermin mata pn dh penah kena.. elok je dina bg patah.. buka luas2 cermin mata tu.. bagus2.. ibu hampa ni mmg byk duit.. nk beli cermin mata baru.. huhu...

9. Children hurt themselves a lot. When your children start moving on their own they will constantly fall off things, trip off things or choke on things. Fortunately, most of these injuries can be fixed with band-aids and kisses.

- tu dlu punya cita.. skrg punya cita, tiba2 adik nangis kakak buat.. pastu kakak lak nangis, adik buat.. adik buat mmg tak dak belas kasihan.. siap tinggai bekas cakar tu.. kakak selalu jd mangsa.. kena ketuk la, kena cakar la..

10. Your children are worth all of it. The love which you have for your child is the most intense love you can imagine. You will be prepared to sacrifice everything even your life for your child. When you have someone that loves you unconditionally as your child does, every difficulty which you will face when raising your child will be easy do deal with.

#prayforMH370

gambar sekadar hiasan.. hehe...

Wednesday, January 9, 2013

:: Berangan la ::

written by ~warhans~ at 3:13 PM 0 responds

Kan best kalau mmg betul2 dpt duit sebanyak tu.. agak2 ada tak org yg reply emel cenggini? mmg gigih la org tu...

I'm not that stupid, ok..

Thursday, December 27, 2012

:: Saya sakit hati ::

written by ~warhans~ at 5:14 PM 0 responds
Semlm call _ _ _..
Nk follow up Dina..
Tanya operator kat situ..
Dr. ... ada tak ari ni?
Ada..
Kul brapa dia masuk?
Dlm kul 10 dia ada..
Ok..
Terus kuar p amik dina..
Semangat ni..
Sampai2 _ _ _ dlm pukul 10 pagi..
Nk register nama..
Nurse bgtau..
Dr. ... tak masuk klinik pg ni..
Petang baru ada...
Ha...
Td sy call bgtau dia ada..
Dia tak terima patient pagi ni..
Petang baru ada..
Sy nk ckp dgn dia bole?
Jumpa nurse dia dlm bilik dia..
So pegi la jumpa nurse tu..
Sy mai dari jauh ni..
Takkan sy nk balik pastu mai balik..
Dr. mmg tak masuk..
Kalu nk tggu bole la..
Tp sy pn tak tau dia masuk bila..
Jumpa la Dr. lain..
Sy slalu mai jumpa Dr. ni..
Nk follow up la..
Dh lama tak mai.. 
Sy nk ckp ngan dia..
Sy nk cari dia pn tak tau camana..
Sy cuba la..
Tggu dgn sabar..
Dr. kata mmg tak bole la..
Tgh on call.. ada operation..
Petang baru ada..
Dlm kul 3 mmg ada dh la..
Tensennya.....................
Ayat nurse yg tak thn tu...
Td sy call kata Dr ada..
Call pukul brapa?
8 lbh...
Lain kali jgn call awal sgt..
Sy pukul 8.30 baru masuk..
Dlm hati ... call lmbt kang smpai lmbt, parking penuh..
Call awal salah, call lmbt kang kui brapa nk smpai sini..
Jom dina kita p mkn je la..
Tgk la tahun dpn la kot baru nk mai lain...
Saya sgt sakit hati...
Full stop..

Wednesday, November 28, 2012

:: Good Bye & Welcome ::

written by ~warhans~ at 9:24 AM 0 responds
Good bye my precious.. Thank you.. You have done such a great job for the past few years

Welcome to my life.. Hope we will have fun together..

Sunday, July 15, 2012

:: Kids nowadays ::

written by ~warhans~ at 10:20 PM 0 responds
This is what a 14th years old girl thinks...

Nanti bila dah besar, H**** nk kawin dgn laki kaya.. Umur 80 tahun.. Dia kawin dgn H**** saja... Bila dia mati, H**** dpt harta dia, H**** leh kawin lain... Hurmm....

Thursday, July 12, 2012

:: Tong sampah punya hal ::

written by ~warhans~ at 2:46 PM 0 responds
Sapa kat rumah tak dak tong sampah? mmg teruk kan kalau rumah tu tak dak tong smpah? hbh tu buang smpah kat mana? esp kalau dok taman perumahan.. confirm la kena ada kan? kalau tak, takkan nk letak smph dpn umah mcm tu jer? rumah aku ada 2 tong smph besar... satu yg hitam yg kena beli.. dan satu yg ijau.. dpt free.. mmg bg kat semua rumah.. kisahnya jiran sebelah aku aka students dotdotdot ni, suka sgt la letak semua sampah sarap dlm tong smph ijau umah aku.. aku tak kisah kalau nk menumpang kasih tong smph.. at least minta la izin.. ni dak? tiap2 kali bukak tong tu, ada je smph2 yg tak dikenali dlm tu.. dh la seminggu skali kot lori smph baru nk mai kutip.. penuh giler tong tu.. dgn buang smph mcm tu je.. tak letak dlm plastik ikat elok2..aku penah bukak nmpk roti sekeping dlm tu.. euw... dgn bau mcm2 dh.. ni tong smph sapa sebenarnya? ada skali tu sorang ahli rumah tu siap minum air dpn tong smph tu.. lps hbh je minum, terus bukak tong dan buang dlm tu.. yer.. aku puji dia sbb tak buang smph merata2.. tp aku ada kat situ la.. aku kat luar time tu.. tak nmpk ke? tak leh ke nk bgtau nk tumpang buang smph... ok fine.. aku diam je.. sbb aku mls nk tegur.. dan aku mmg takkan tegur.. dan skrg masalah itu tiada lagi... sbb apa?
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....

JIRAN AKA STUDENTS DOTDOTDOT tu semua dh pindah.... yehaaa.....

Ha sapa2 tak dak tong smph lg, cepat2 mai amik.. byk lg ni.. hehe...



:: Apabila nikmat itu ditarik ::

written by ~warhans~ at 2:00 PM 0 responds
Baru-baru ni aku sakit... sakit tekak yg amat.. nk telan air liur pn tak bole.. kejadian tu bermula pd mlm hari.. aku tgh tdo.. tiba2 rasa sgt sakit tekak.. terus bgn p ludah.. byk kali aku bgn... dan sakit tu berpanjangan.. smpai aku tak lalu mkn.. yer la.. nk mkn mcmana telan air liur pn sakit.. apatah lg nk mkn.. aku cuma bole mkn roti cicah dgn air milo.. aku mmg dh buat bubur.. tp leh mkn skit jer.. pastu dh tak lalu... last2 buang ja.. seharian la aku tahan sakit.. tak amik ubat sbb klinik tutup.. ari ahad.. dan aku tak paham sbb apa ari ahad kena tutup... org sakit bukan kira hari.. esok tu p amik ubat.. sakit kepala plak.. tambah satu penyakit lagi.. mana taknya.. dh tak lena kan.. asyik terjaga nk ludah air liur yg tak leh nk telan.. so dpt la mc 2 hari.. esoknya tu ingat nk ok la.. dh bole la sikit2 telan air, tp tambah batuk plak.. tak benti2.. nk tdo je batuk.. terus terjaga.. mmg nangis jgk la.. camana nk tdo ni? soknya dh nk keja.. terlena jgk la kejap2.. dgn gangguan batuk tu.. p keja pn mmg tak bermaya sgt... dgn tak lalu nk mkn.. asyik2 roti.. asyik2 roti.. timbang mmg confirm turun berat la.. tak yah sibuk2 nk minum Herbalife la.. opss... tiba2... esok tu plak batuk still tak lega.. tambah sakit lagi.. bila batuk, sakit kat perut.. tiap2 kali batuk rasa perit sgt kat perut.. kena tekan perut.. dan tak tau la smpai bila nk lega penyakit2 ni.. dok doa je la.. semoga cepat sembuh.. dan baru ku tau nikmatnya makan dan nikmatnya tidur bila semua ni jadi.. TQ Allah mengingatkan aku pada semua ini...

Futnot : entry tanpa gambar.. perlukah letak gambar aku sakit? yer.. mmg tak perlu.. FULLSTOP

Monday, May 21, 2012

:: Kagum tak? ::

written by ~warhans~ at 9:42 PM 0 responds

cer tgk gambar kat atas ni? kagum tak? tak ramai lelaki yg sanggup pegang anak bg susu.. tp yg lagi aku kagum adalah aku dh jumpa lelaki yg sanggup jaga anak.. bukan jaga setakat bg susu mcm tu ja.. ni jaga sepanjang masa.. wife dia jauh.. dan dia yg jaga anak.. yg kecik dlm 6 bulan.. dan paling besar 6 thn kalau tak silap.. 3 org tu.. yg tgh tu 3 thn... susah kan nk jumpa.. slalunya kalau marriage yg PJJ ni, mesti la si ibu or si mama yg jaga anak.. bukannya si abah or si papa... mmg aku salute la.. jom layan lagu ni... tiba2 ja.. lagu yg aku dok ulang tiap2 hari... kira favourite song of the month la ;-p

Disaat Aku Mencintaimu
Mengapa kau pergi 
Mengapa kau pergi 
Di saat aku mulai mencintaimu 
Berharap engkau jadi kekasih hatiku 
Malah kau pergi jauh dari hidupku 
Menyendiri lagi 
Menyendiri lagi 
Di saat kau tinggalkan diriku pergi 
Tak pernah ada yang menghiasi hariku 
Di saat aku terbangun dari tidurku 
Aku inginkan dirimu 
Datang dan temui aku 
Kan ku katakan padamu 
Aku sangat mencintai dirimu 
Aku inginkan dirimu 
Datang dan temui aku 
Kan ku katakan padamu 
Aku sangat mencinta 
 Menyendiri lagi 
Menyendiri lagi 
Di saat kau tinggalkan diriku pergi 
Tak pernah ada yang menghiasi hariku 
Di saat aku terbangun dari tidurku 
 Aku inginkan dirimu 
Datang dan temui aku 
Kan ku katakan padamu 
Aku sangat mencintai dirimu 
Aku inginkan dirimu 
Datang dan temui aku 
Kan ku katakan padamu 
Aku sangat mencinta 
 Semoga engkau kan mengerti 
Tentang perasaan ini 
Maaf ku telah terbuai 
Akan indahnya cinta 
Maaf sungguh ku tak bisa 
Untuk kembali padamu 
Maaf ku telah terbuai 
Akan indahnya cinta 
Aku inginkan dirimu 
Datang dan temui aku 
Kan ku katakan padamu 
Aku sangat mencintai dirimu 
Aku inginkan dirimu 
Datang dan temui aku 
Kan ku katakan padamu 
Aku sangat mencinta 
Aku inginkan diri mu 
Datang dan temui aku 
Kan ku katakan padamu 
Aku sangat mencinta

Monday, November 21, 2011

:: Black out ::

written by ~warhans~ at 12:35 PM 0 responds

Last week balik keja semangat la nk masak nasi.. sekali elok letak periuk ja.. tekan suis tiba2 ja black out.. waktu tu dekat2 nk maghrib.. nasib baik tak gelap sgt la.. dani dh siap nangis dh.. itu budak mmg takut skit.. dina rileks je.. mula la 2 org tu dok mengikut bontot aku ja.. aku p bilik depa p bilik.. aku p dapur depa p dapur.. sabar ja la.. jenguk jgk la kat luar tu kot2 rumah aku ja black out.. tp rasanya mmg semua kot.. kepala hotak dok pk la nk balik kg ke.. so ckp kat dani, ibu mandi dlu na.. kakak dok ngan adik.. sat ja.. depa pn tercongok la dpn pintu toilet.. gelap jgk la dlm tu.. dh la tak dak lilin.. harapkan lampu hp ja.. tu pn letak kat luar bg ada cahaya skit kat luar tu.. disbbkan mls nk pack brg2 mandi tu gigih nk p mandi jgk.. sblm tu sj la bukak lampu toilet dgn harapan nnti menyala la.. sekali mmg betul la.. nmpk lampu dapur menyala dlu.. dani pn menjerit la.. ibu ada dh ada dh.. seb baik.. selamat...

Moral of the story : sediakan lilin sblm 'black out'.. tp smpai ke hari ni, aku tak beli2 jgk lilin... haru2...

Futnot : motif cita sbb ni la 1st time black out sejak aku dok kat umah ni.. kira hari ini dalam sejarah jgk la.. teringat masa kecik2 dlu, kalau black out, mula la nk main lilin.. kununnya nk bc buku tp bila mengadap lilin tu, dok main.. selalunya letak lilin atas tudung tin.. pastu sj ja bg lilin tu menitik atas tudung tin tak pn atas lantai..kdg2 main bayang2 kat dinding.. main teka2 bayang apa.. seronok.. eh budak2 skrg ni tau ke main lilin?

Monday, April 26, 2010

Dunia dunia..

written by ~warhans~ at 1:25 PM 0 responds
Tempat : Kedai juai baju
Masa : 8.00 mlm

Pelanggan : Dik, kat sini ada surau tak?
Pekerja : Kat setor leh la nk sembahyang..
Pelanggan : Ya ka? Ada telekung tak?
Pekerja : Telekung tak dak..
Pelanggan : [Terdiam]

Nota : Pekerja merujuk kepada seorang perempuan *el*** beragama *sl**..

Futnot : moral of the story --> nk p mana2, kena la bw telekung sekali..


budak kecik ni pn dh pandai suh pakaikan telekung..

 

:: Life Is Not A Fairy Tale :: Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez