EK-LAN

Powered by Blogger.

Thursday, October 13, 2011

:: Kenapa ALLAH temukan kita dengan org yg salah ::

written by ~warhans~ at 12:50 PM 0 responds Links to this post

Susulan dari enty ni Adakah kita bertemu dengan org yang salah?, aku terjumpa satu lagi artikel yg menarik.. untuk renungan kita semua.. aku dpt dari FB.. sila hayati bersama..

Kenapa ALLAH temukan kita dengan org yg salah?

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi, itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

~ALLAH knows BESt!~♥

Tuesday, October 11, 2011

August 2011

written by ~warhans~ at 12:00 PM 0 responds Links to this post
DANI
- age : 3 years @ 18/08/2011
- dh pandai merajuk.. kalau org marah, mula wat muka muncung.. org tegur pn wat tak reti ja..
- semakin aktif la rasanya.. balik umah je berlari sana sini. huhu.. tak letih ka?
- belajar mcm2 dh skrg.. ada ja perkataan baru dia sebut.. pastu tiap2 ptg dlm kereta on the way balik mcm2 lagu dia nyanyi.. kecoh betul.. pg2 diam ja.. sbbnya tdo sepanjang jln..
- mula subsribe chanel kartun..so skrg budak2 2 org ni tk tgk sgt dh babytv.. sudah beralih ke chanel disney junior.. smpai aku pn dh terjebak sama.. paling suka kartun timmy time la.. haha.. ringtone hp aku dh bertukar ke lagu kartun tu.. eh mcm dh lari topik lak.. patutnya cita pasai dani.. ;-p






DINA
- age : 1 year n 6 months @ 07/08/2011
- sudah pandai berlakon.. kalau kakak dia tampar ke, dia pn nangis le sekuat hati.. padahal rasanya bukan sakit sgt.. pastu bila kita pujuk2 senyap terus.. sj ja..
- dh start tiru org.. kalau org buat bunyi, dia pn ikut gak..
- dh pandai jeles.. kalau kakak dia mai manja2 kat aku, cthnya duduk atas riba ke, mula la dia mai tarik kakak dia suh bgn.. siap nangis2.. tak bg kakak dia duduk..
- bulan puasa ni, bole kata setiap hari bangun makan sahur.. siap mkn skali tu.. huhu.. mengalahkan org nk puasa..
- gigi dh ada 4 batang 3 batang bawah.. kalau suap apa2 dlm mulut dia sgt bahaya.. suka gigit.. jari kakak dia slalu la dia gigit.. sbb kakak slalu suap dia mkn..







July 2011

written by ~warhans~ at 11:00 AM 0 responds Links to this post
DANI
- age : 2 years n 11 months @ 18/07/2011
- sakit gigi skali lagi.. mlm tu dia dok merengek dh sakit gigi.. pg2 esok tgk2 dh bengkak.. terus p hospital.. doktor kata bengkak gusi.. dh la doktor muda.. mcm tak meyakinkan ja.. risau ja takut kena tahan.. mls tul nk dok kat hospital.. skali dia suh balik pastu dia kata kalau tak mau mkn ke apa ka, nnti kena mai lain.. balik2 tu bg mkn roti seb baik dia mau.. pastu kena minum air garam.. mula2 tak mau.. pastu asyik nk minum ja..dh lega bengkak gusi pn nk minum jgk lagi..
- dpt basikal baru.. adik dia pn dpt jgk.. abah dia bg.. seronok la.. balik keja ja kena tggu depa main basikal dlu kat luar.. dekat maghrib baru leh masuk rumah..








DINA
- age : 1 year n 5 months @ 07/07/2011
- bw p kursus kat Langkawi.. sbb kesian lak nk tinggai kat pengasuh.. 3 hari 2 mlm tu..
- stok susu dh habis.. huhu.. agak sedih.. so dok top up dgn susu Dutch Lady kotak yg utk kids 1-6 years.. suka la dia.. susu tu sedap.. tp tiap2 hari still pam jgk.. bila tak cukup baru top up dgn susu tu..
- rambut dh mula nk jd curly2.. tang ujung2.. ingatkan straight ja.. rupa2nya nk jd cam rambut kakak dia jgk..
- kalau nmpk org pegang kamera ja mesti buat peace.. cara peace dia angkat satu jari dua2 belah tgn.. dok tgk kakak dia buat.. tp kakak dh pandai.. dia buat tak jd..
- pantang nmpk tudung, mesti suh org pakaikan kat dia.. siap tnjk2 pastu suh letak kat kepala dia..
- kalau dia nangis pujuk dgn bukak babytv kat tv.. chanel baru utk kids kat astro.. menarik jgk chanel tu.. biasa la.. citarasa baby la katakan..









Futnot: entry yg dh berbulan2 dlm draft.. sama spt entry sblm ni.. huhu..

June 2011

written by ~warhans~ at 10:00 AM 0 responds Links to this post
DANI
- age : 2 years n 10 months @ 18/06/2011
- 1st time bw jln jauh.. ie ke Terengganu.. sblm ni paling jauh pn ke KL.. lama sggh la dlm kereta..
- balik perlis je tdo sepanjang hari.. letih sgt dh kot...
- cukup suka bole mandi kolam masa kat terengganu.. sblm p pn dh sebut2 nk mandi kolam.. nasib baik la ada kolam kat situ.. kalau tak, nk kena bw p pantai la..
- bw naik bot keliling masjid kristal.. syok betul dia..
- bw jln2 di kuala perlis.. smbil tgk view.. dia pn pandai je layan perasan sorang2..








DINA
- age : 1 year n 4 months @ 07/06/2011
- 02/06/2011 - follow up check up kat KMC pas kuar ward ritu.. jumpa Dr Sharifah Khatijah.. time tu nafas dina mmg bunyi kuat.. Dr bgtau dia ada asma.. so kena sedut 2 jenis ubat.. yg 4 jam skali dgn yg 2x sehari.. Dr pn ckp sbb tu bdn dia tak naik.. kecik ja.. betul @ tak, Wallahualam...
- balik dari KMC tu, dh boleh berjln dgn jayanya.. syok betul la dia leh jln.. tmbh2 kalau org dok acah dia, punya la suka..
- 23/06/2011 - cucuk vaksin yg setahun tu.. + ada satu lagi vaksin.. tak ingat apa namanya.. kiri kanan paha kena cucuk.. kesian la plak.. nasib baik tak demam.. dan berat dia baru 6.8 kg... bila la nk naik?





Futnot: lama sgt dh entry ni dlm draft.. akhirnya bole jgk publish... huhu..
 

:: Life Is Not A Fairy Tale :: Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez